Back on the horse - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu Back on the horse - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu

Back on the horse

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg Mariette

29 November 2009 | Australië, Sydney

Hi iedereen,

Hier weer een update vanuit Australië! Iedereen wil graag weten hoe het nu met mijn enkel gaat! Ik ben nu iets meer dan 2 maand bezig met de revalidatie. Ik loop weer normaal, kan ook wat rennen en kan dus ook weer wat paardrijden! Ik heb veel balans oefeningen gedaan op de Nintendo Wi fit! Ik heb allerlei balans spelletjes op een balans bord gedaan om meer rotatie in mijn enkel te krijgen en het heeft geholpen :)
Ik ben nu 2de keer op paard geweest en heb 30-35 min gereden; stap, draf en galop. Ik voel een beetje weerstand in mijn enkel maar heb geen pijn.. dus gaat allemaal beter dan ik dacht. Mijn enkel heeft nu ongeveer de zelfde dikte. Litteken is wel zichtbaar maar met tijd zal dat beetje vervagen. Ik gebruik nog steeds allerlei crèmes om soepel te houden.
Ik heb een paar foto’s toegevoegd van mij op paard van een lesklant.

Ik ben verder druk met lesgeven. Nu dat de zomer hier begint is het rustig. In zomer zijn weinig wedstrijden omdat het zo warm is. Winter periode hier is het hoogseizoen voor wedstrijden. Ik geef dus iets minder les. Veel mensen hadden 2 x in de week, die heb ik nu allemaal 1 x in de week.
Ik doe nog steeds werk voor paardenblad. Mijn laatste artikel was over voeding van het jonge paard en artikel in december gaat over zweten.
Voor paardensupplement bedrijf Meadowlands doe ik hier en daar kleine opdrachtjes zoals nieuwsbrieven en ik ben nog steeds bezig met de ontwikkeling van een nieuw product wat we alleen aan dierenartsen willen verkopen. Er is ook interesse vanuit NZ. Mogelijk dat we dus producten gaan exporteren. Maar dit is nog niet aan de orde.. het is een idee. Meadowlands moet eerst wat meer grond krijgen hier in Australië. De eerste resultaten en feedbacks van mensen zijn hier erg goed. Op de site hebben we kleine stukjes tekst van klanten.
Ik heb volgende week een afspraak met een nieuw bedrijfje wat nieuw voer voor merries op de markt wil brengen. Ik ga mogelijk voor hun de R&D doe en ze willen dat ik label info en brochure voor ze opstel. Ik hoop dus met meer bedrijven samen te werken. Het zijn kleine stapjes vooruit maar vind ontzettend leuk dat ik gevarieerd van huis kan werken. Ik doe precies wat graag wilde.. paardenvoeding :) Mogelijk later stadium dat ik volledig salaris van kan maken nu is part-time.

Ik ben ook met een tweede bedrijfje begonnen wat niets met paarden te maken heeft. Het is ontzettend leuk en werk in team. Ik ga naar veel business seminars en presentatie en leer veel over opzetten van een goed lopend bedrijf. Ik ontmoet veel mensen die ook een eigen bedrijf hebben en is erg goed met hun te praten over hun ervaringen.

Met Nick gaat het goed. Hij is volledig gestopt met zijn bedrijf en volgt nu een cursus in Permaculture. Hij vindt er leuk en wil meer in deze richting gaan doen en ontwikkelen. Hij heeft ook nog vele mogelijkheden om met software programma bedrijf programma’s te maken voor landscape bedrijven. Ik ben erg benieuwd wat hij gaat kiezen.. ik hou jullie op de hoogte..

Over twee maanden ben ik weer in Nederland voor een maand. Ik hoop jullie dan allemaal weer te zien.

Groetjes vanuit warm en zonnig Australië!!

Mariette

  • 28 November 2009 - 21:34

    Adriana:

    Gaaf!!!!!!!!!!

    Op Facebook moet je Heidi Jones gaan toevoegen. Zit in Australië en zit ook in het dressuurwereldje en heeft ook weer NL contacten in Australië die veel met de fokkerij doen.

    Liefs!

    Ps. Ik weet nog niet zo zeker of je wel terug wilt komen naar NL ook al is het voor een maand... Het is hier zulk slecht weer...

  • 29 November 2009 - 09:12

    Samantha:

    Oeeeh wat tof!

    Gelukkig gaat het allemaal weer goed en kun je weer beginnen met paardrijden! Het loopt daar allemaal wel lekker zo te horen, ben erg blij voor je! Ik kan niet wachten tot je weer in NL bent want ik mis je nog steeds:(, maarja. Echt gaaf dat je zelf allemaal les geeft enzo, en daar ik nog een paar les van gehad! Dat vind ik wel even stoer. Maar ik hoop je snel te zien, en doe voorzichtig en rustig aan met je enkel.

    Liefs xx (L)

  • 29 November 2009 - 19:22

    Alida:

    Dankjewel Kanjer. Fijn van je te vernemen en wellicht zien we elkaar in januari.
    Heerlijk dat het zo goed met je gaat en dat alles zo mooi stroomt.
    Warme groet van Alida.

  • 30 November 2009 - 19:45

    Janine:

    he marietteke,
    goed dat alles goed met jou gaat.
    wanneer ga jij naar NL? Ik vlieg op 3 maart voor een maandje... waarschijnlijk later dan jou :( ach well, moet ik je maar weer eens op komen zoeken in ozzi.. misschien in april voordat ik met een nieuwe baan begin...
    cheers

  • 04 December 2009 - 09:25

    Anna :

    Heeey meis!! Wat heerlijk dat je weer kunt rijden en goed op de been bent :) Zo te lezen, gaat het allemaal lekker met je bedrijfjes en werkzaamheden! Super :) Ga zo door! Ik ben heel benieuwd naar het allemaal verloopt in de toekomst, maar je boekt nu al de eerste successen door je ondernomen stappen! Heb superveel zin om je te zien :) Ik zal binnenkort maar met Lou en Aman overleggen voor een weekendje weg met zn vieren ;) Want zoals het er naar uitziet, ben ik gewoon in NL wanneer je hier naar toe komt. Hou je taai :) Dikke knuffel, xxxxx

  • 05 December 2009 - 11:09

    Jannie:

    Heey Mariëtte,

    Wat fijn voor je dat het weer de goede kant op gaat!
    Je bent zo te lezen met meerdere dingen bezig.Ik ben blij voor je.
    Mooi dat het met Nick ook goed gaat.
    We missen jou wekelijke bezoekjes hier!

    Heel veel lieve groetjes Jannie&Henk.

  • 07 December 2009 - 20:35

    Mira Yoga Lelystad:

    Hallo Marriete,

    Leuke ontwikkelingen maak je allemaal door, ik ben blij om te horen dat je enkel weer bijna herstelt is. Het klinkt allemaal goed wat je doet en je hebt je draai aardig gevonden.... Lieve groet,
    Je Yoga juf uit Lelystad

  • 08 December 2009 - 12:38

    Adriaan En Reni:

    Altijd gezellig om van jou te horen. We zijn net terug van vakantie en zijn erg benieuwd hoe het met je moeder gaat, dus komt je pa èèn dezer dagen hopelijk bij ons eten.
    Wat een te gekke foto van jou onder die prachtige boom, wat is dat voor boom?
    Een akacia of zoiets?

    Succes verder,
    groetjes
    Adriaan en Reni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Its all about the journey, there is no destination! Just smile and wave!!

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 11611

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: