Tropische regen, clinics, permaculture & meer - Reisverslag uit Palm Beach, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu Tropische regen, clinics, permaculture & meer - Reisverslag uit Palm Beach, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu

Tropische regen, clinics, permaculture & meer

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg Mariette

02 Oktober 2010 | Australië, Palm Beach

Hi all!

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een update heb geschreven. Ik wacht denk ik steeds tot er wat interessants gebeurd, want ik ben hier gewoon ook maar aan het werk :) Al klinkt wonen in Australie wel als een lange vakantie!
Deze maand moet de droogste tijd zijn in Australie, maar op dit moment lijkt het wel of het regen seizoen eerder is gestart. Afgelopen twee weken hebben heel wat regen gehad. Meestal rond eind novermber, begin december begint het regen seizoen.. maar dat is iets opgeschroven.. Ik hoop dat het toch een beetje bijtrekt want mijn ouders en tantes komen in twee weken al naar Australie. Het zuiden kan nog wel goed zijn, maar de noordelijker je gaat in Australie, de tropischer het wordt. En hier kan het jaar opgedeeld worden in een droog seizoen en regen seizoen. Het regent hier vaak kort maar dan komt het wel met een bak water naar beneden.. en dan schijnt de zon weer. Dus hopelijk dat over twee weken iets minder wordt.. De temperatuur is in ieder geval wel ok, we gaan langzaam weer richting 30 graden overdag.
Met deze regen is ook beetje lastig om les te geven in buitenbakken. Dus heb dit weekend een paar lessen en trainingen moeten afzeggen. Dat geeft me dus nu ff tijd om aan mijn voedings opdrachten te werken en dus deze update schrijven.
Afgelopen week zijn Nick en ik met de auto naar het noorden van Australie afgereisd (ongeveer 2500 km!). Onderweg naar Cairns hadden we behoorlijk wat regen gehad! Dat was ook een hele ervaring rijden in tropische regenbuien!! Begint als een paar dikke druppels en dan gordijn van water... ziet niets meer.. en dan op twee baans snelweg met Road trains!! Lange combinaties van vrachtwagens die gewoon door stomen....
Nick moest naar een Permaculture Convergence in Kuranda (in bergen vlakbij Cairns) waar hij zelf ook een presentatie moest geven. Omdat het vlakbij Cairns was kon ik mooi weer een paar dressuur clinics en workshops plannen in de Tablelands. Paar maanden geleden had ik de eerste clinic in noorden gegeven en dat was een succes. Een enthousiaste dame wilde direct een clinic bij haar thuis organiseren. Dus nu had ik twee locaties waar ik een dag clinics kon geven. Ik had erg geluk met het weer en had zonneschijn en geen regen. Een van de clinics was namelijk in outdoor arena en de andere was indoor. Beide clinics waren weer een succes. Ik had nog een dame ontmoet die een Equestrian park heeft in Cairns en hoop mogelijk daar ook in de toekomst clinics te kunnen geven dan heb drie locaties waar ik regelmatig naar terug kan komen. Laatste twee dagen heb we nog mijn vrienden opgezocht die in de Tablelands wonen. Zij organiseerde ook een van de clinics, dus was leuk om zo bezoek weer te combineren. Afgelopen woensdag zijn we richting de Gold Coast gereden.
Op de terug weg waren er vele ongelukken gebeurd (inverband met vele regenval) en we hadden geluk dat we niet vast kwamen te zitten, want op de weg naar zuiden was een frontale botsing met een militaire vrachtwagen en semi trailer vrachtauto gebeurd, beide in de brand gevlogen. Drie mensen zwaar gewond en nadat wij er weer langs konden rijden.. hadden ze nog een verbrand lichaam gevonden..ze weten nog steeds niet wie dat is want de andere bestuurder is nog steeds in een coma.. Er was niets meer over van de vrachtwagens.. helemaal tot aan ijzer verbrand... en groot gat in de weg! Dus met moeite kwamen we er langs omdat maar een rijbaan open was.. en meeste snelweg hier in centraal Australie is tweebaans.

Per volgende week gaat Nick voor 6 maanden werken voor een bedrijf in Canberra. Hij zal paar weken daar eerst verblijven om alles op te zetten en dan kan hij ook van huis werken. Dus hij zal komende tijd wat op en neer vliegen naar de hoofdstad. Hij gaat helpen met management van een bedrijf dat gespecialiceerd is in boom planten en restoratie van land in Australie. Het bedrijf heet Global land repair en heeft Permaculture als richtlijn. In tussen tijd zal hij zijn eigen permaculture dingen blijven doen en wat consulting doen voor farms.
Ik blijf ook bezig met mijn werk hier in Gold Coast waar ik nog steeds adviseer voor paardenvoeding en supplement bedrijfjes. Ik heb net een opdracht afgerond voor een nieuw paardenvoer bedrijfje waar ik 4 paardenbrokken lijnen moest ontwikkelen. Hopelijk gaan deze over paar maanden in productie. Naast al voedingswerk ben ik nog steeds lessen aan geven en paarden aan het trainen.. als het weer het toelaat :)

Ik heb ook voordat ik naar Cairns ging, mijn manuscript van mijn master ingeleverd bij het New Zealand Veterinary Journal en hoop dat het wordt geaccepteerd. We hebben namelijk goede reacties gekregen van onderzoekers op het equine science symposium en dat heeft me gemotiveerd om alsnog het af te ronden en bij NZ journaal aan te bieden voor publicatie. Ik moet zeggen dat het stuk veel beter is geworden nu aantal jaar wat werk heeft gehad :) maar resultaten en hypotheses zijn nog steeds up to date en dat was waarom ze graag in artikel wilden zien. Ik heb nog niet gehoord, maar dat kost even wat tijd omdat het peer reviewed zal worden.
Ik wilde mijn werk ook alsnog publiceren voor mogelijke betere kans op een scholarship. Ik heb een research proposal geschreven dat veel belangstelling heeft gekregen en per volgend jaar (hoe lang zeg ik dat al niet :) haha) hoop ik, nadat ik mijn permanent residentship heb gekregen, te gaan beginnen met een PhD aan de University of New England. We hebben al heel wat reacties van funding gekregen (ook van de overheid funding) en ziet allemaal positief uit. Met een domestic status heb ik ook grotere kans op een scholarship omdat het domestic fees (die door overheid worden vergoed) en geen internationale zijn. Maakt allemaal veel makkelijker om PhD te beginnen. Ik blijf nog steeds enthousiast en we gaan dan mogelijk samenwerken met een universiteit in Zuid Afrika.. ik zal meer vertellen over project als allemaal wat definitiever wordt! :) ben al vaker door zo’n process gegaan.. maar de mensen waar ik nu mee werk, weten dat en geven goede feedback en blijven in contact met me.. dus nu beetje andersom.. ze willen mij graag voor een PhD.. omdat ze de nieuwe equine & canine science willen promoten dat per 2012 start. Klinkt allemaal positief en zal begin volgend jaar mijn scholarship aanvraag inleveren. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn NeverEnding PhD story! ;)

Verder ben ik nog steeds artikelen aan het schrijven voor Horses & People magazine. Ik heb deze maand een artikel over hoefbevangenheid en in deel 2 schrijf ik over voer management van hoefbevangen paarden. Per december zal ik ook artikelen publiceren in de Hoofbeat een betaald paardenblad dat door heel Australie wordt verkocht. We hebben in de Green horse section een plaats waar we praten over paarden en permaculture om je land gezonder te maken.

Omdat ik hoop dat mijn bedrijfje blijft groeien, ga ik een nieuwe website opzetten, dat interactiver is en ook editable is. Momenteel is mijn website niet echt vriendelijk. Ik ben dus nu in de process om dingen beter op te zetten en wil ook mijn logos en brochures gaan ontwikkelen door een designer. Als allemaal zover is, zal ik het hier link plaatsen.
Voor nu kan je mijn website nog steeds volgen op www.mberg.com.au (er zijn wat dingen veranderd). Je kan me ook volgen op facebook (zoek MB equine services) of kopier deze link http://www.facebook.com/#!/pages/Burleigh-Heads-Australia/MB-Equine-Services/143905028959017?ref=ts Allemaal even Like-en! Ik post verschillende artikelen en activiteiten.

Ik kijk nu uit om mijn familie te verwelkomen in Australie (hoop echt dat Australie wel ff beter weer heeft komende weken.. zonnedans maar weer ff doen).... We gaan een weekje met ze mee reizen richting het noorden waar we in 1770 zullen verblijven.. daar begint het Great Barrier Reef.. dus hopelijk kunnen we wat mooie tripjes naar het rif maken!

Tot volgende update!

  • 13 Oktober 2010 - 17:55

    Adriana:

    Wat gaaf zeg!! Je bent met zoveel fantastische dingen bezig helemaal top!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Its all about the journey, there is no destination! Just smile and wave!!

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 11587

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: