Familie bezoekt Australie! - Reisverslag uit Palm Beach, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu Familie bezoekt Australie! - Reisverslag uit Palm Beach, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu

Familie bezoekt Australie!

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg Mariette

25 November 2010 | Australië, Palm Beach

Na een tussenstop van twee dagen in Hong Kong waren mijn ouders en tantes (Gita & Saakje) op vrijdag 15 oktober aangekomen in Australie (Sydney). Het eerste weekend hebben ze doorgebracht in de stad Sydney. Op die zaterdag was het behoorlijk koud. In de bergen achter Sydney had het gesneeuwd en een sterke wind nam de koude lucht mee. Op de weer voorspelling zagen we dat het 13 graden zou zijn op zaterdag en zondag zou het weer in de 20 graden worden. Gelukkig hebben ze met droog weer verschillende dingen kunnen bekijken in Sydney. Op maandag hadden ze de huur auto opgehaald en zijn ze richting de Blue Mountains afgereisd. Daar was het natuurlijk een stuk kouder dan in Sydney maar wel droog en helder weer. Na een dag in Blue Mountains zijn ze weer via Sydney naar de kust rereden en zijn ze de reis begonnen naar het noorden langs de Oostkust van Australie. Onderweg hebben ze verschillende plaatsen bezochten en hadden tijdens die rit geloof ik maar een dag regen gehad, de rest van de week was goed weer met een gemiddelde temperatuur van 21-23 graden.
Op zaterdag 23 oktober waren ze dan eindelijk aangekomen in de Gold Coast. Ik had voor ze in Palm Beach een appartement geregeld op de hoek van onze straat (twee appratement blokken verder). Appartement was op de tweede verdieping met uitzicht op het strand en de zee. Nadat ze waren gesettelt in het appartement heb ik ze Point Danger in Coolangetta en Tweed Heads laten zien. Je hebt daar een mooi uitkijk punt waar je de kustlijn van de Gold Coast kan zien (ook ons appartement en strand kan je vanaf dat punt zien).
De tweede dag was mijn vader erg verkouden en is thuis gebleven om uit tezieken. Ik heb met de rest Tamborine Mountain en Lamington National Park bezocht waar we wat in het park hebben gewandeld en gegeten. Maandag was mijn vader alweer wat beter en de dag zag beetje bewolkt uit met kans op een bui. Dus die dag hebben we dichtbij huis doorgebracht. In de middag zijn we naar het wildpark park geweest Currumbin Wildlife Saunctuary waar ik een jaar vrijwilligers werk heb gedaan. Grootste deel van de dag was het droog maar we moest even ontwijken voor een zomerse stortbui in de namiddag.
Volgende dag zijn we dagje naar Brisbane geweest. In de stad heeft iedereen zijn souvernier shopping kunnen doen en hebben we wat geluncht. Ik en mijn ouders zijn gaan wandelen in de botanische tuin waar ik een tijdje hebt gewerkt tijdens mijn goede oude backpack tijd en mijn tantes zijn naar een kunst museam geweest in Southbank. De dag was een beetje bewolkt maar hebben geen regen gehad.
Woensdag zijn we weer de bergen ingereden achter de Gold Coast, zodat mijn vader dat ook nog kon zien. In Springbrook National Park hebben we verschillende watervallen bezocht en hebben gepicknickt bij een mooi uitkijkpunt waar de Gold Coast kustlijn kan zien vanaf de bergen.
Voor de afwisseling zijn we de volgende dag weer even de stad ingeweest. Donderdag zijn we naar Surfers Paradise & Broadbeach gegaan, wat het centrum is van de Gold Coast. In Surfers zijn we naar een van de grootste appartmenten gebouwen op het zuidelijk halfrond geweest, de Q1. Vanaf de Q1 heb je mooi uitzicht op de Gold Coast en de bergen – het Hinterland.
Laatste dag voor mijn familie in de Gold Coast was een rustig dagje. Iedereen moest spullen inpakken voor onze reis naar Rainbow Beach. Nick was woensdag avond weer terug gekomen van werk in Canberra, maar had op donderdag en vrijdag consultaties in de Gold Coast. Dus ik ben vrijdag nog met de familie wezen wandelen rondom Burleigh Heads uitkijkpunt. Dat is aan het eind van onze straat, dus lekker dichtbij. In de avond had ik een verassing voor ze. Ik had dinnershow geboekt bij Outback Spectacular waar ze show uitvoeren over leven in de outback en deze voorstelling hadden ze ook een verhaal over de Light Horseman tijdens WW1. Dus veel actie met paarden. Dat vonden ze allemaal erg leuk. Het was mooie afsluiting van de vakantie in de Gold Coast.
De volgende dag zijn we met zijn allen (ook Nick) naar Rainbow Beach gereden. Rainbow Beach is ten noorden van Brisbane en is het zuidelijke plaats waar je Fraser Island op kan. Ik had een groot vakantiehuis geregeld voor twee nachten want maandag moesten we al in town of 1770 zijn waar we een week zouden verblijven. We kwamen laat in de middag aan bij het huisje want onderweg hadden we nog wat verschillende plaatsjes langs de kust bezocht. Zondag had ik een rustig dagje met mijn moeder doorgebracht in het plaatsje.. beetje naar het stand en koffie drinken in het dorpje. De rest is met Nick in onze 4W over Fraser gaan crossen! :) Fraser Island is grootste zandeiland ter wereld. Je kan er alleen met 4W komen. Die hebben hele dag op het eiland doorgebracht. ‘S avonds hebben we met zijn allen geBBQ en heeft iedereen weer zijn spullen ingeplakt voor de volgende bestemming.
Maandag dus weer op reis verder richting het noorden naar het plaatsje dat Town of 1770 heet. Het was de tweede plaats waar Kaptein Cook (in 1770 :) ) aanlegde en eerste plaatsje in de staat Queensland. Dus het heeft nogal wat historie. Het is is een klein plaatsje en samen met het buur plaatsje Agnes Waters is het echt een vakantie oord.. ook erg geliefd door backpackers! Daar hebben we dus de laaste week met de familie doorgebracht. We hadden goed weer, alleen een dag regen (de hele dag!). We zijn een dag naar Great Barrier Reef geweest waar we Lady Musgrave Island hebben bezocht. Boot reis was 1.5 hr heen & terug en ik was op de heen reis erg zeeziek!! dus ik moet met de andere kinderen op het achterdek blijven ;) Maar eenmaal aangekomen bij het eiland hebben ik en Nick twee duiken gemaakt, een buiten lagoon en een binnen de lagoon. De eeste duik was niet echt mooi. We hadden sterke stroming en begeleider had verkeerde route genomen... gingen tegen de stroom in inplaats van met de stroom mee.. dus was behoorlijk vermoeiend en was ook eerste duik weer sinds tijden.. dus ook weer wennen aan alle duikequipment. Maar tweede duik was super mooi in lagoon. (we hadden gewoon twee duiken daar moeten maken!). De rest van familie is gaan wandelen op het eiland en gaan snokkelen.
De rest van de week hebben we strand bezocht en wat wandelingen gemaakt. Nick, ik en mijn vader hebben een middag gekayakt en geprobeerd te surf kayaken.. Nick en ik hebben nog een paar keer gekayakt en ik heb nog wat training met Nick’s surfski gekregen.
Op zondag hebben we een tocht gemaakt met een amphibious militairen bus door de baai. Het was een sunset toer dus we konden de baai mooi bij zonsondergang voor de laatste keer bewonderen. ‘S avonds hadden we een afscheidsetentje bij een restaurant met mooi uitzicht over de baai.
Volgende dag was het inpakken en afscheid nemen Ik en Nick gingen weer terug naar de Gold Coast.. weer aan het werk! En de rest gingen verder richting het noorden naar Cairns! Hun laaste week was wat regenachtig, maar geloof dat de laaste twee dagen in Cairns redelijk weer was.. in iedergeval erg warm! Vanaf Cairns zijn ze weer naar HongKong gevlogen waar ze 2 nachten tussenstop hadden. Daar hebben ze nog verschillende bezienswaardigheden bezocht en veel geshopt! Eind vorige week zijn ze weer in Nederland geland! Het was een lange reis voor ze! Ik vond ontzettend leuk om mijn ouders en familie Australie te laten zien en waar wij nu wonen.
Wij zijn dus alweer 2 weken terug en aan het werk. Het weer is hier ook wat wisselvallig maar temperatuur begint te stijgen. Zomer komt eraan! Het begint hier al in Palm Beach druk te worden met vakantiegangers.. want de zomervakantie begint volgende week.
Wij zullen tot aan kerst blijven werken. Mogelijk gaan we een paar dagen kamperen maar dat hangt beetje van het weer af.
Ik weet niet wanneer de volgende update is.. maar ik wil iedereen alvast fijne feestdagen wensen! Jullie hebben eerst nog Sinterklaas.. hier zijn alle parken en winkels al helemaal in de kerst sfeer.. blijft raar.. kerst in de subtropen.. zon, zee.. BBQ als kerst dinner!

Tot volgende update!

Kopier de gehele link om de foto albums te bekijken!

Gold Coast & Brisbane fotos: http://www.mijnalbum.nl/Album=GTLB8G6G

Rainbow Beach/Fraser Island: http://www.mijnalbum.nl/Album=G3J46ZDP

Town of 1770: http://www.mijnalbum.nl/Album=JXZEQO8E


Groetjes uit OZ! M

  • 25 November 2010 - 01:42

    Mariette Van Den Berg:

    Wie komt er volgend jaar op bezoek? :D

  • 25 November 2010 - 08:11

    Klaas:

    Hey, 't lijkt wel of ik een paar van die mensen ken ;-)

  • 25 November 2010 - 15:46

    Alida P.B. :

    Nou nou Mariette, dat is een bijzonder uitgebreid ontslag. Je ouders en tante boffen maar. Ik geloof, dat het mij allemaal wat te veel zou zijn i.v.m. mijn energiehuishouding. Wat hebben ze veel gedaan en gezien. Was het hun eerste reis naar Australie? En wat ben jij een mooie mix van je vader en je moeder. Dankjewel voor het sturen van dit verslag.
    Hier viel vanmiddag een beeeeeeeeeetje sneeuw dat niet bleef liggen. Het is aardig koud, 2 graden.
    Tot later, alle goeds en de groeten aan Nick. en, o ja, ik heb het eerste deel van de Shamballa 13D gedaan en geef op een andere manier Shamballa sessies. Dagdag, Beybey

  • 25 November 2010 - 15:48

    Alida P.B.:

    Wie er volgend jaar komt? Nou, als dat zou kunnen...

  • 25 November 2010 - 17:49

    Adriana:

    Wat leuk Mariette!!! Zo te lezen hebben jullie veel gezien en gedaan!

    Het begint hier inderdaad koud te worden en de sneeuw komt steeds dichterbij!
    Ik kreeg gisteren foto's vanuit Washington State omgeving Seattle en daar hadden ze ook al last van sneeuw! Dus geniet maar extra van de zon! Wij gaan hier wel bibberen!

    Wanneer kom jij weer naar NL? :D
    Kun je ook bibberen :D

    Liefs!!

  • 28 November 2010 - 14:46

    Anna :

    Heeeey chica!!

    Wat een mooi verhaal :) Zo te lezen, heb je het heel erg naar je zin gehad met de familie en natuurlijk ziet de hele familie er ook blij uit :)
    Hmmmm het is idd gek dat het daar zo meteen zomer is en dat je kerst viert in de subtropen.... met bbq op het strand...nou daar kan ik voorlopig nog alleen maar over dromen....want het vriest hier en het is super koud!
    Ok, chica, stuur je zo een mail en hopelijk tot heel snel op skype!
    Kussssssssss

  • 08 December 2010 - 11:45

    Jannie....:

    Dag Mariette,

    Wat weer een schitterend verslag!
    Mooi ook om te lezen!
    Jullie hebben veel gedaan, veel gezien, het is indrukwekkend om te zien hoe jij het daar naar de zin hebt met Nick!
    Fijn ook voor jou om je ouders en tantes even te zien.

    Jullie alvast hele gezellige dagen en véél gezondheid toegewenst.

    Een dikke knuffel en liefs,
    Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Its all about the journey, there is no destination! Just smile and wave!!

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 11587

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: