Revalidatie & verhuizing - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu Revalidatie & verhuizing - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu

Revalidatie & verhuizing

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg Mariette

04 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Hi iedereen,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een berichtje heb geschreven. Dus bij deze een extra lange update :)
Hoe gaat het in Australië?? Hier gaat alles goed. Het weer begint nu steeds warmer te worden. Het is nog officieel voorjaar maar voelt voor mij als zomer!! Gisteren was het hier rond de 35°C !! We hebben al een aantal weken geen regen gehad en wordt in sommige plaatsten steeds droger.. dus er is weer een gevaar voor grote bosbranden…

Hoe gaat het nu met mijn voet!??? Twee week geleden hebben ze weer röntgen foto’s gemaakt van mijn enkel. De foto’s zagen er goed uit en mijn cast mocht verwijderd worden. Ik ben nu dus twee weken uit de cast en ben begonnen met fysio. Ik mag maar 15 kilogram op mijn voet plaatsen dus ik loop nog met krukken voor 4 weken. In november gaan ze weer foto’s maken en dan mag ik hopelijk het opbouwen zodat ik volledige gewicht er weer mag opzetten. Mijn operatie wond ziet er goed uit, ik heb geen infecties gehad en mijn enkel begint in dikte ook wat af te nemen. Nu dat ik meer beweeg gaat langzaam weer naar normale dikte. Maar zal nog paar maanden duren vertelde ze mij, voordat mijn enkels zelfde dikte weer hebben. Ik moet nu mijn fysio schema afwerken en mijn voet/enkel veel bewegen. In november en december kan ik dan hopelijk weer gewoon lopen. Helaas zal paard rijden nog even moeten wachten. Maar hopelijk tegen januari/februari mag ik misschien al weer wat meer doen.

Ondanks dat ik nog niet kan lopen ben ik druk met mijn instructie op de ponyclub. Een aantal ruiters gaan binnenkort naar een dressuur kampioenschap dus we zijn druk bezig met de voorbereidingen. Een studentje had vorige week een wedstrijd en was 2 en 3de geworden in B dressuur. Het was haar eerste wedstrijd met haar paard dus was erg blij. Ik vind lesgeven erg leuk en op deze manier leer ik meer over het wedstrijd system hier in Australië. Ik geef meestal in morgen of eind van middag les, want temperaturen hier zijn tropisch!
Naast lesgeven ben ik nog bezig voor het voedingssupplement bedrijfje wat afgelopen maand de producten op de markt heeft gebracht. We hebben goede feedback gekregen van paar racing studs en die hebben alweer een nieuwe order geplaatst voor de veulenmelk. Deze maand gaan de andere supplementen in productie en krijg ik volgende week samples die ik onder mijn lesklanten kan verkopen. Ik zal dus in toekomst een verkooppunt worden. Ik hoop dat bedrijfje goed gaat lopen zodat ik wat meer werk voor ze kan doen. Het ziet er allemaal positief uit maar neemt tijd om product bekent te krijgen.. De eigenaar van bedrijf wil graag met me samenwerken dus we houden contact voor de toekomst. Ik heb wat kleine verzoekjes om presentaties te doen voor andere bedrijven, maar ben nog niet officieel begonnen met die nieuwe bedrijfjes.
Ik schrijf ook nog steeds een artikel voor het blad horses and people wat elke maand uitkomt. Deze maand heb ik een artikel geschreven over de management van de fokmerrie tijdens de lactatie. Volgende maand zal ik iets schrijven over management van veulens. Ik krijg in ruil gratis advertentie ruimte en hopelijk kan ik zo meer klanten aantrekken.
Ik heb ook afgelopen weken bezig geweest met een website. Jannie een vriendin die in noorden van Queensland woont heeft me geholpen met een website opzetten en die is sinds vorige week online. http://www.mberg.com.au/ Ik hoor graag jullie feedback! Met het voedingssupplement bedrijfje ga ik mogelijk ook iets doen met gewricht supplementen voor paarden en honden.. dus ik zal denk dan iets meer over honden op mijn site plaatsen.. Nu is nog erg paarden gericht.


Met Nick gaat het ook goed. We zijn op moment ook druk met een verhuizing. Nick heeft besloten zijn bedrijf te veranderen en met alleen onderhoud verder te gaan. De constructie van tuinen is op dit moment er lastig met vele bouwbedrijven die failliet gaan. Er is dan geen zekerheid dat je dan je geld ziet..Op dit moment worden er verschillende dingen van bedrijf verkocht en zijn bijna alle mensen ontslagen. We hebben ook besloten het huis te verkopen zodat we een tijdje in huis van Nick’s ouders kunnen verblijven om te sparen voor een huis met land. Nick’s ouders hebben een tweede huis hier een straat verder op. Op dit moment verblijft alleen Nick’s zus daar en die gaat mogelijk op wereldreis weer eind dit jaar (begin volgend jaar). Op die manier kunnen we wat extra geld sparen en hopelijk rond maart kunnen we kijken naar stukje land. Nick wil mogelijk tegen die tijd ook iets anders gaan doen met werk. Hij wil kijken of hij nog wel leuk vind onderhoud en als hij niet meer leuk vind, wil Nick iets anders doen voor werk. Hij is nog niet helemaal over uit wat hij graag wil doen, maar heeft een paar offers gekregen om voor mensen het management en organisatie te doen in hun bedrijven.. we zien wel.. Nick is erg blij met zijn beslissing. Hij heeft bedrijf 10 jaar geleden opgericht en nu besloten dat er geen uitdaging meer is en constructie werk erg lastig wordt met failliete bouwbedrijven. We zijn dus nu druk met de verhuizing spullen aan inpakken en dingen verkopen. We verhuizen 16 oktober naar andere huis.

Nu dat mijn enkel steeds beter word en dat ook lange tijd mijn been naar beneden kan houden, hebben we wat tripjes gemaakt met de auto. Gisteren zijn we naar Nimbyn en Kyogle geweest. Nimbyn is Amsterdam in het klein, ondanks dat niet legaal is hier in Australië, kan je in Nimbyn wiet kopen en roken.. ze tolereren het daar.. het is een klein hippie dorpje in de bergen.. alles in regenboogkleuren en peace tekens :) Erg grappig om te zien.. Veel backpackers verzamelen zich daar.. Via de bergen zijn we weer terug gereden. Op dit moment is het voorjaar vakantie hier.. dus langs de kust is erg druk.. Gold Coast is dan echt vakantie oord…

Ik denk dat jullie nu weer up to date zijn :) Komende maand zullen voor mij revalidatie zijn en ik zal me weer richten op mijn part-time instructie en voedingswerk. Over een paar maanden kom ik naar Nederland! Ik vlieg van Sydney via Korea naar Amsterdam op 21 januari 2010. Ik denk dat ik ongeveer 3 weken in Nederland zal blijven dus ik hoop velen van jullie dan weer te zien! Ik zal tegen die tijd wel meer info geven tot welke data ik in NL ben.

Heel veel groetjes uit Australië!

Mariette


  • 04 Oktober 2009 - 09:31

    Anna :

    Heeeey liefie!! Zo te lezen, gaat het gelukkig goed met je, maar ik had ook niet anders verwacht, en ben je best druk bezig met allemaal dingen die je doet! Het is heel fijn om te weten dat het beter gaat met je enkel/voet. je bent uit de cast! ;´)

    ohh meis, super dat je weer in januari hier bent!
    Neem je nick ook mee?
    Succes met de verhuizing ~ ik weet dat het best aardig wat werk kan zijn~ en tot heel snel via skype of de mail!!

    Liefs,
    uit het koude NL (herfst is begonnen hier, dus geniet nog lekker van de lente daar)

    Anna xxxxxxx

  • 04 Oktober 2009 - 13:23

    Lou:

    Hey meid,

    Waarom lopen wij elkaar de hele tijd mis????

    Allebei een druk leventje he, maar ik weet niet wat dat met skype is want de vorige keer dat we zouden bellen na mij pencak was je niet online:(

    Het zijn grote stappen en veranderingen die jullie met zijn tweetjes doormaken. Ik vind het echt fantastisch om te horen dat jullie het zo goed rooien samen!!! Echt elkaars maatjes...

    Ik hoop je ook echt weer te zien in Januari. Veel sterkte met de verhuizing en pas op met je voet.

    gauw weer ff bellen ok
    Dikke smak van mij en pascal

  • 05 Oktober 2009 - 12:40

    Adriaan En Reni:

    Bedankt voor je verslag Mariette,
    wat een schitterende website heb je, ziet er prima uit!
    Beterschap met je pootje en succes met de verhuizing!

    groetjes
    Adriaan en Reni

  • 11 Oktober 2009 - 13:50

    Jannie:

    Hoi Mariette,
    Wat weer een mooi verhaal Mariette!
    Fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat.
    Je bent weer erg druk bezig met alles.
    We hopen je weer te zien in 2010.... al heel gauw dus.Samantha kan niet wachten.
    Groetjes aan Nick,
    Liefs Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Its all about the journey, there is no destination! Just smile and wave!!

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 11607

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: