Goed nieuws!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu Goed nieuws!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu

Goed nieuws!!

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg Mariette

17 Juli 2009 | Australië, Sydney

Hi iedereen,

Ik heb goed nieuws! Ik heb deze week antwoord op mijn visum aanvraag gekregen. Ik heb een tijdelijke verblijfsvergunning voor 2 jaar gekregen! Ik ga automatisch naar de 2de fase voor een permanente verblijfsvergunning. Tussen nu en 22 maanden zal immigratiedienst weer contact met mij opnemen. We hebben het natuurlijk samen gevierd met een etentje.

Ik ben erg blij dat er nu meer duidelijkheid is. Ik was het wachten wel een beetje zat aan het worden. Je blijft in zo’n onzekerheid. Maar nu dus goed nieuws! Mensen kunnen me dus komende 2 jaar gerust opzoeken ;-) Jullie zijn alle welkom!

Op dit visum mag ik dus nu gewoon werken. Ik hem mijn belastingsdienst nummer aangevraagd en mijn volgende stap is om mijn bedrijfje hier te registeren. Ik wil dus mijn dressuur instructie en mijn paardenvoeding consultancy hier van de grond krijgen. Maar ik zal ook banen bekijken en solliciteren als ik een passende functie tegenkom.

Momenteel ben ik nog steeds werkzaam onder de RDA. Ik heb een aantal klanten waarvoor ik paarden train. Ik mag helaas nog geen lessen geven op de ponyclub maar mijn kwalificaties zijn naar de Pony Club board van Queensland gestuurd. Ik kan dan een speciaal certificaat op ervaringen krijgen. Ik geef nu alleen een paar mensen les van RDA die een RDA paard leasen. Daarnaast ben ik met de federatie opleiding bezig voor dressuur instructeur. Ik heb twee beoordelingen achter de rug en moet nog 1 beoordeling doen voor rijden en paard management. Ik moet dan een 2 daagse cursus doen voor start van mijn instructie beoordeling. Ik doe eerst de intro en ga dan direct door met Level 1 (L/M1 niveau). Ik moet helaas nu wachten op de 2 daagse cursus en die wordt niet vaak gegeven. Hangt van de hoeveelheid studenten af die zich aanmelden. Ik sta op de reserve lijst voor eind deze maand maar kan zijn dat ik pas in oktober met de opleiding verder kan Ik hoop dus dat ik toch een plaats krijg eind van de maand. Ik krijg in augustus antwoord van de PC dus dan kan misschien al actief zijn binnen de ponyclub.

Ik ben naast paarden trainen en de opleiding begonnen met het schrijven van een artikel voor een gratis paardenblad wat je bij de ruitersportzaken kan krijgen. Ik schrijf natuurlijk over paardenvoeding en zal een serie maken. Ik ben begonnen met de voeding voor hengsten ivm start van het dekseizoen hier in Australië. Ik krijg niet betaald maar krijg gratis advertentie ruimte. Zodra ik mijn bedrijfje op de markt heb en mijn website ga ik dus ook adverteren. Het is mooie gelegenheid ook om meer mensen in paardensport en fokkerij hier te leren kennen.

Morgen ga ik naar een dressuur festival net onder Brisbane. De mensen van het paardenblad zullen daar ook zijn en ik zal paar andere mensen ontmoeten die in dressuur of fokkerij bezig zijn. Ik heb een via via contact kunnen maken met een Nederlandse dame die een dressuur stal en africhtingstal heeft tussen Brisbane en Gold Coast. Ze fokt ook op kleine schaal en gebruikte hengsten van dekstation Schockemohle (Duitsland). Zij kan me mogelijk ook meer in contact brengen met mensen waarvoor ik paarden zo kunnen uitbrengen. Ik zal haar zaterdag ontmoeten en dan zullen we verder praten. Ik hoop ook een aantal mensen van een dressuurclub te ontmoeten. Het zal dus netwerken zijn :)

Ik ben naast de paarden ook nog bezig met mijn vrijwilligerswerk in het wildlife park. Ik doe het nu alleen 1 x in de week. Andere dagen ben ik met de paarden bezig. We hebben nieuwe dingo puppies gekregen. Onze dingo’s zijn erg oud en kunnen de shows niet meer doen. We hebben nu 4 nieuwe puppies. Ze zijn nog in quarantaine. De wildlife keepers hebben ze al wel aan publiek laten zien maar ze mochten niet op de grond worden gezet en de verzorgers moesten een pak aan. Ik heb een aantal foto’s van ze.

http://www.mijnalbum.nl/Album=6EDYFMNJ

Ik zal meer foto’s plaatsen van dag tripjes die Nick en ik hebben gemaakt (zal ik zelfde album plaatsen). We zijn paar weekenden huizen wezen bekijken met land. Voor de grap zijn we ook naar huizen en land wezen kijken die een beetje in miljonairs budget liggen! Nick wilde graag een huis bekijken wat helemaal van zandsteen was gemaakt.

Nou heel veel groetjes uit Australië!
Mariette

  • 17 Juli 2009 - 05:17

    Dennis:

    Heey M,

    Dat is eindelijk goed nieuws dan, gefeliciteerd! Gaat het toch een beetje de goede kant op zo langzamerhand :-)

    Greetz,

    Dennis

  • 17 Juli 2009 - 06:53

    Sybren:

    Gefeliciteerd! Top dat het eindelijk gelukt is!! Nu aan de inburgeringscursus beginnen!!! ;-)

  • 17 Juli 2009 - 07:20

    Lou:

    Yippieyajeeeeeeeh! Super gefeliciteerd...dat moet een enorme opluchting zijn. Nu kan het feest past echt beginnen in Aussieland. Ik zal alvast beginnen met sparen:)

    kuskus

  • 17 Juli 2009 - 07:40

    Adriaan En Reni:

    Mariette, hartstikke gefeliciteerd, eindelijk heb je zekerheid. Ik kan me voorstellen dat je het bijna niet meer leuk vond.Als je je moeder vroeg: en hoe is het met Mariëtte? Dan was het antwoord steeds maar: nog niets nieuws, heel vervelend.Jij wordt dus een echte Ossi,
    liefs en groetjes

    Adriaan en Reni

  • 17 Juli 2009 - 12:39

    Jannie En Henk:

    Heey Mariette,

    GEFELICITEERD!
    Hartstikke fijn meid!

    even een korte reactie.....

    een hele dikke knuffel en liefs van ons!

    Jannie en Henk

  • 17 Juli 2009 - 23:27

    Yoga Lelystad:

    Hallo Mariette,

    Dit is fantastisch nieuws voor jou... het ziet er naar uit dat alles naar wens gaat verlopen...

    Veel geluk toegewenst!
    Lieve groet,
    Diana- Mira

  • 18 Juli 2009 - 01:37

    Janine:

    haaaaaaaaaaaa mariette... PROFICIAT!!!! geweldig dat je nu eindelijk gewoon daar kan blijven zonder zorgen en dat je kan gaan werken :) kom volgend jaar zeker weer ff langs...
    cheers

  • 18 Juli 2009 - 15:04

    Nicole En Fury:

    Van harte gefeliciteerd met je tijdelijke visum. Kun je in ieder geval 2 jaar vooruit en eindelijk officieel werken en ook op zoek gaan naar een geschikte woning met land. Je dromen komen uit!

    Groetjes Nicole en knuffel van Fury

  • 18 Juli 2009 - 20:53

    Adriana:

    Hey!

    Dat is echt fantastisch nieuws zeg!
    Ik weet niet wanneer je de deadline hebt, maar morgen over een week zit ik in Holstein en bezoek ik ook de hengstenhouderij eens vragen wat hun de hengsten voeren. Bij Lansink krijgen ze niet speciaal voer ofzo en dekken ze ook niet veel.
    Ik ben weer thuis!

    Succes met die mevrouw die met Schockemöhle hengsten dekt!

    Liefs!

  • 19 Juli 2009 - 11:58

    Eveline:

    Gefeliciteerd! Dit is echt geweldig voor jullie. Eindelijk een stuk zekerheid. Leuke manier om in de paardenwereld bekendheid te krijgen, via het paardenblad. Door je stukjes geef je ook al een visitekaartje af. Succes met het zoeken naar een huis. Ik zal maar niet vragen waarom daar land bij moet ...
    Groetjes, Eveline

  • 21 Juli 2009 - 10:41

    Anna:

    Haaai lieverd!!!

    Super, super, super! Champagne fles kan open :) Ben heel erg blij voor jullie en ik zal alvast ook maar beginnen met sparen :)) Hou je haaks,
    xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Its all about the journey, there is no destination! Just smile and wave!!

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 11606

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: