Kerst in Ballina - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu Kerst in Ballina - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu

Kerst in Ballina

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg Mariette

27 December 2009 | Australië, Sydney

Hi iedereen,

Ik hoop dat iedereen een goede kerst achter de rug heeft! Ik hoorde dat er veel sneeuw is gevallen in Nederland. Was het nou ook voor vele van jullie een witte kerst?
Hier was het een zonnige kerst! Zonneschijn elke dag en 30 graden gemiddeld! Nick en ik wilde niet thuis blijven met kerst dus hadden we besloten om te gaan kamperen voor een paar dagen.
Op maandag zijn Nick en ik richting South Ballina gereisd. South Ballina is ongeveer 2 uurtjes ten zuiden van de Gold Coast. We zijn daar wezen kamperen vlakbij het strand. Dit strand is kilometers lang. Je mag er met een 4x4WD op rijden. We zijn tot 2de kerst dag gebleven en hadden iedere dag goed weer. Elke dag naar strand en relaxen op de camping..dat was onze kerst!
Ik heb Nick zover gekregen om met mij te gaan paardrijden. Ik had een strandrit geboekt voor beginners. Nick heeft 2 x op een paard gezeten maar kan niet rijden. Dus dat werd lachen voor mij :) Nick kreeg een erg makkelijk paard en na wat instructies konden we het strand op. Rit duurde 1,5 uur. Dus na die tijd had Nick wel wat zadelpijn :) Maar voor een beginner deed hij erg goed. Paarden schokken een keer van een kangoeroe die wegsprong en Nick kon paard stoppen toen wilde wegrennen :) was een erg mooie dag! Volgende keer hopelijk gevorderde rit met wat draf en galop! Hij moet alleen een paar lessen krijgen..
Verder hebben we wat rondgereden en verschillende standjes bezocht. Ik heb een poging tot surfing gedaan met surf lifecraft! Ik heb een paar blauwe plekken aan over gehouden. Maar is erg leuk als je een golf te pakken krijgt.
Met oud en nieuw zullen we in gold coast blijven. Ik ga mogelijk met een paar vriendinnen op stap of Nick en ik gaan kamperen op strand.
Over paar weken en dan kom ik al naar Nederland! Ik hoop dat ik beetje kan acclimatiseren :) Ik zal mijn ugg boots meenemen!
Tot snel iedereen!!

Ik wil iedereen heel goed 2010 toewensen! Tot volgend jaar!

Hier een paar fotos van onze trip:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SFFXHC8T

Mariette

  • 27 December 2009 - 10:20

    Mariëtte:

    Ja ja. wij hadden dit jaar een officiële witte kerst. dus we hebben vooral eerste kerstdag lekker kunnen genieten van een witte kerst. echt mooi om te zien. de laatste officiële witte kerst was in 1981. dus mijn eerste witte kerst :D.

    jij ook alvast een fijne jaarwisseling gewenst en een goed 2010.

    liefs
    mariëtte

  • 27 December 2009 - 10:55

    Mirjam:

    Lieve Mariette,

    Oh, dat klinkt als een heerlijke kerst op het strand! Hier was het wel koud en door de sneeuw kon ik met grafiet erg weinig doen, met z'n 4 ijzers, te glad! Ik ga met oud en nieuw met Lisan nar de kroeg. Wanneer kom je precies naar Nederland? En bereidt je idd maar alvast voor op de kou!!!Haha! Gelukkig 2010 alvast en tot snel!!!

    Dikke kus Mirjam

  • 27 December 2009 - 12:07

    Lou:

    We zaten tot aan onze knieen in de sneeuw!!! Het zijn gezellige dagen geweest met uiteraard veel eten, drank en stappen tot in de vroege uurtjes. Vandaag hebben we zelfs een derde kerstdag met Fam Hasker. Heel erg bedankt voor de kaart die je pa en mij hebt gestuurd lady! Echt super. En en en....verrassing we hebben de trip voor feb geboekt! yippeeeee....more details mail ik je later

    Dikke tuut,
    Lou

  • 28 December 2009 - 12:52

    Jannie:

    Heey Mariette,
    Mooi verhaal....
    De romantiek druipt er af Mariette!!!!
    Nick is een dikke bofkont!
    Ach en die zadelpijn komt wel weer goed hoor Nick....
    De kerst is weer voorbij maar de sneeuw is ook weg...Jammer het was een mooi plaatje!
    De zon schijnt hier nu op dit moment!

    Tot gauw!
    Liefs Jannie


  • 29 December 2009 - 12:49

    Ivannilda:

    Lieve mariette hoe hoe gaat het met jou alles goed ik heb je mail ontvange was leuk om van jou te hoor hebben. hier gaat alles goed ik ben met kerst ik heb bij Edileuza met idereen gevier was er leuk oudjaar ik blijve bij Familie batista wij doen een chuhasco thus bij hun. groeten van iedereen. Liefs kus Ivanilda

  • 30 December 2009 - 21:47

    Adriaan En Reni:

    Ja, zo hebben we allemaal een heel bijzondere kerst gehad.Jij in de blakende zon en wij echt in de sneeuw en het was toch koud, bbrrrrrr!!!
    De kou houdt trouwens nog even aan, dus neem je dikke jas maar mee, of heb je hem thuis gelaten?
    Toch wel lief van Nick om paard te gaan rijden, wat vond hij er zelf van?
    wel een beetje enthousiast?

    Tot ziens in januari,
    liefs en groetjes

    Adriaan en Reni

  • 01 Januari 2010 - 13:18

    Anna :

    Lieve Marjetje,

    Kerst en Oud en Nieuw waren gezellige dagen hier; ik was bij familie en het was lekker rustig :) Ik wens jou en Nick ook een gezond en voorspoedig 2010! Woehoe meissie, nog een paar weken en dan bist weer in NL! Ik heb super veel zin in het tripje ;) BTW, wat goed dat je Nick zover hebt gekregen om paard te rijden; ik ben trots op je ;) Haha, kun je nu ook aan hem les geven; en hij kan jou surf lessen geven! Geweldig koppel ook:) Nou meissie, geniet nog van de zomer daar, want hier is het bar en boos. Komende week gaat het weer flink vriezen; zelfs overdag! Dus neem die Uggs maar mee ;)
    Dikke knuffels, xxxxx Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Its all about the journey, there is no destination! Just smile and wave!!

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 11609

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: