G'day! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu G'day! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu

G'day!

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg Mariette

09 Mei 2009 | Australië, Sydney

Hi iedereen!

Hier eindelijk weer een update vanuit Australië! Tijdje geleden dat ik wat heb geschreven!
Hier gaat alles goed. Ik heb eindelijk mijn visum aanvraag ingeleverd. Boekwerk van ongeveer 5 kilo! Er was geen plaats voor een interview op het kantoor in Brisbane dus ik heb alleen mijn documenten ingeleverd. De immigratie service zal contact met mij en Nick opnemen als ze meer informatie of een interview willen. Nu is het dus afwachten. Maar we zijn beiden positief. Het kan alleen lang duren tot 6 maanden om een antwoord te krijgen. Tot juli is mijn toerist visa geldig en vanaf juli kan ik een brugvisum krijgen als er nog geen antwoord is. Ik kan dus in Australië blijven tot mijn visum aanvraag is verwerkt. Ik kan vanaf juli dan ook een werkvergunning gaan aanvragen met een brugvisum. We wachten het af en ik hou jullie op de hoogte!

Een korte update over status van mijn PhD. Door het hele visum verhaal kan ik helaas nog niet beginnen. Er was geen beurs om mijn schoolgeld te betalen en zolang ik geen permanente residentschap krijg wordt ik beschouwd als een internationale student en moet ik dus zelf schoolgeld betalen wat immens hoog is voor internationale studenten. Met aanvraag van mijn visum hoop ik in één keer een permanent residentschap te krijgen maar waarschijnlijk eerst 2 jaar een tijdelijk residentschap. Ik kan dan wel gewoon werken en ziekenzorg aanvragen maar helaas wordt een tijdelijk visum gezien als nog steeds internationaal. Ik heb goed contact met de supervisor van het project en ook van het andere project. Beide horen graag weer van me als er meer duidelijkheid is of ik een permanente status heb gekregen. Dus er zijn nog deuren open naar de universiteit.

Nou wat houd mij verder bezig :). Nu de aanvraag van mijn visum is ingeleverd en mijn werk en PhD onhold is richt ik mij op mijn vrijwilligerswerk in het wildlife park en RDA (Riding for the disabled; paardrijden voor gehandicapten).
Ik heb mijn cursus achter de rug in het park en doe nu regelmatig ochtend diensten. Ik doe verschillende dingen als shows begeleiden, fotografie mogelijkheden coördineren, uitdelen van voer tijdens vogelshow en kangaroes beschermen tegen rare toeristen die op de kangaroe willen zitten of ze willen op tillen etc!! we krijgen echt de raarste dingen!!. Ik ben onlangs begonnen met een kleine cursus om pelikanen en alen te voeren in het meer van het park. Dat is erg leuk. Ik hoop in toekomst ook mee te kunnen helpen achter de schermen met de roofvogel vrije vlucht show. Ik start ook met een cursus mogelijk om in wildlife ziekenhuis of met de koala’s meer te werken. Ik heb 6 juni mijn introductie dag.

Naast park ben ik druk met RDA. Ik doe nu voornamelijk dressuur en springles geven aan aantal vrijwilligers die aantal paarden rijden die voor de RDA worden gebruikt. Beverly is de organisator en is maar al te blij met me dat ik mensen wat meer les kan geven. Ik doe dus nu iets minder met echt de ritten en de kinderen begeleiden.
Ik rij zelf ook een RDA paard. Ik probeer het paard wat meer te dresseren en het heeft zeker talent. Dat gaat erg goed. Ik geef nu aan 4 mensen les en we gaan een fundraising organiseren zodat mensen les kunnen krijgen en geld naar RDA gaat. Ik krijg als vergoeding waardebonnen voor een paardensportzaak. Erg lief dat ze dat allemaal willen regelen. Ik kan helaas nog geen geld verdienen omdat ik geen vergunning heb. Maar op die manier kan het dus wel en kan ik meehelpen om geld in te zamelen voor RDA. De mensen zijn allemaal erg aardig. Ik heb al een aantal aanbieding om andermans paarden te rijden en privé lessen te geven. Ik ben van plan om mijn kwalificaties voor dressuurcoach hier te halen en ga komende maand informeren. Ik ben dus nog steeds actief met paarden. Ik hoop natuurlijk een eigen paard weer in toekomst maar voor nu is het erg leuk. Het is in ieder geval een deur open!

Naast vrijwilligers werk help ik Nick met het bedrijf. Ik zal meer tijd daar in steken zodat ik me kan gaan richten op projecten binnenhalen voor constructie en Nick zich volledig kan richten op onderhoud projecten.

In weekenden hebben we verschillende dingen ondernomen. Nick en ik zijn een week geleden naar een 4wd park geweest en hebben met aantal vrienden door de modder gebaggerd met 4wd autos! Dat was erg leuk maar iets wat je niet iedere week wil doen. Modder zit overal!!
Week daarvoor zijn we een berg wandeling gaan maken. We hebben ook veel rond om huis gewerkt en ik heb op meeste zaterdagen een dienst gedraaid in het park.

Morgen haal ik samen met Nick Janine van het airport in Brisbane. Janine zou vandaag aankomen maar door vertraging heeft Janine een aansluiting gemist. Dus morgen halen we haar op. We zullen wel aantal leuke dingen ondernemen want het weer ziet er goed uit voor de komende week. Ik zal jullie dan weer updaten!

Nou tot volgende bericht!

Liefs
Mariette

  • 09 Mei 2009 - 17:38

    Femke:

    heyy mariette,

    leuk om weer eens wat van je te horen. Wat een werk om een visum te regelen! leuk dat je het naar je zin hebt, ik lees dat je veel met paarden bezig bent, zo te horen heb je het erg naar je zin!

    heel veel plezier nog,
    groetjes uit lelystad

    liefs Femke

  • 10 Mei 2009 - 09:39

    M En M:

    dag mariette
    wij zijn nu in limburg en lezen net je bericht
    Sturen jouw nader bericht volgende week
    groetjes uit wageningen

  • 14 Mei 2009 - 06:07

    Anna :

    Heeey chicita!! Klinkt goed allemaal, hoop dat je gauw bericht krijgt van de immigratie dienst en dat je een visum krijgt zodat je verder kunt met de PhD pad. Ondertussen blijf je zo te lezen jezelf lekker bezig houden, klinkt allemaal erg leuk. Je pakje van het wild life park staat je erg goed ;) hihih, en wat een lieve en leuke foto met die koala beer :) Echt too cute. Nou chica, succes daar met alle bezigheden en heel veel fun met Janine. Groetjes aan Nick en hopelijk spreken we elkaar weer gauw op skype. We miss you here.

    Knuffels,
    Anna

  • 15 Mei 2009 - 17:50

    Jannie:

    Hoi Mariette,

    Wat weer een prachtig verhaal!
    Je bent dus heel druk met dingen regelen, er komt heel wat bij kijken.
    Je hebt het er erg naar je zin lees ik.
    Fijn dat het goed gaat.

    Hou je ons op de hoogte?
    Liefs Jannie Henk en Samantha

  • 21 Mei 2009 - 22:16

    Mira- Diana Yoga Lel:

    Hallo Mariette,

    Je timmert behoorlijk aan de weg.....leuk wat je allemaal doet daar... en ik ben dol op koala beertjes... het zijn echte beer kindertjes....
    Ik hoop dat alles op rolletjes gaat lopen voor wat betreft je verblijf status..... heel veel liefs en geluk toegewenst van je yoga lerares uit Lelystad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Its all about the journey, there is no destination! Just smile and wave!!

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 11604

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: