Back in Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu Back in Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariette Berg - WaarBenJij.nu

Back in Sydney!!!

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg Mariette

28 Januari 2009 | Australië, Sydney

G’day iedereen!
Hier een berichtje uit het prachtige Sydney! Ik ben veilig en wel aangekomen in Australie. Mijn reis naar Korea was erg relaxt. Ik had een leuke reisgenoot naast me zitten die voor het eerst naar Australie ging voor vakantie. Dus tijd ging snel met veel kletsen over Australië. We hadden ook een erg lege vlucht dus we konden gewoon een hele rij stoelen bemachtigen dus redelijk nog wat kunnen slapen. In Korea had ik een 3 uur tussenstop. Het vliegtuig naar Sydney was wel helemaal vol dus helaas geen hele rij stoelen. Ik zat aan gangpad met twee meiden. Meid uit Australië die terug kwam van een Europa trip van 6 weken en een meisje uit Londen die een jaar work & holiday ging doen. Dus ook weer leuk kunnen praten over Australië. De vlucht had al vertraging in Korea dus we kwamen pas tegen 8:00 in de ochtend aan op Sydney airport. Ik heb op deze vlucht weinig kunnen slapen dus was wel gebroken toen ik aankwam. Ik ben nadat ik al mij bagage had direct naar de bussen gegaan. Daar had airport shuttle genomen naar centrum van Sydney. Mijn hostel zit dicht bij centraal treinstation dus ik zit hartje centrum.
Het weer is goed, ik kwam wel aan met wat regen maar dat was wel verkoelend want het was van het weekend 40 graden geweest. Dus kan nu mooi beetje aan klimaat wennen. Vandaag is wat bewolkt maar nog wel 25-28 graden. Het zal vanmiddag wel warmer worden.
Gisteren ben ik eind van de middag richting Manly gegaan met de ferry om Marije te bezoeken. Die woont en werk in dat gedeelte van Sydney. Het ligt mooi aan de zee en strand. We zijn even wezen eten in een pub wat gezellig was. Goed kunnen bijpraten over wat zij allemaal heeft gedaan en hoe het staat met haar visum etc. Ik ben zelf ook nog bij de immigratie service geweest voor informatie over allerlei visa mogelijkheden. Het is heel afhankelijk van wat ik zometeen ga doen. Een bedrijf kan mij namelijk sponsoren en dan krijg je een sponsor business visum maar je hebt ook nog allerlei varianten daarop. Student visum is ook nog mogelijk als de financiering rond kan komen. Dit alles zal ik komende weken wel te horen krijgen. Daarnaast kan ik ook kijken naar een skilled worker migrant visum alleen moet je dan aan allerlei voorwaarden voldoen voor je pas in aanmerking komt, het gaat via een punten systeem. Daar zal ik ook nog naar kijken maar die moet wel van buitenaf Australië worden ingestuurd. Dus dat betekend dat ik via NZ het moet doen. Maar ik zal eerst wat gesprekken met wat bedrijven waar ik mogelijk zou kunnen werken.
Ik zal jullie op de hoogte houden. Vandaag ga ik beetje in de stad cruisen,misschien later nog naar strand maar dat hangt beetje van weer af. Genoeg tijd nog om naar Australische stranden te gaan. Morgen ga ik met de trein richting Gold Coast/Brisbane. Ik moet nog even kijken waar ik wil verblijven. Hangt ook beetje van de bezetting van hostels af hoe druk op sommige plaatsen is.
Ik zal volgende keer wat fotos plaatsen! Belooft!
Liefs uit Sydney!
Mariette

  • 28 Januari 2009 - 05:18

    Mirjam:

    Hey Mariette,

    Fijn dat je goed bent aangekomen!!!! Je bent al druk bzig geweest zo te horen!!! Nou, geniet ervan en heel veel plezier het weekend!!!! IK hoor wel hoe het allemaal verloopt het weekend. Veel plezier en succes met alles en hoor snel weer van je!

    Dikke kus

  • 28 Januari 2009 - 05:51

    Jannie:

    Hey Mariëtte,
    Mooi dat de reis goed is verlopen en dat je veilig bent aangekomen.
    Veel succes verder met alles wat je gaat ondernemen.
    en.... zaterdag.
    We denken aan je.

    liefs Jannie Henk.

  • 28 Januari 2009 - 07:01

    Anna :

    Hai lieverd!!
    Ben blij om te lezen dat je goed en wel bent aangekomen :) Ohhh wat heerlijk, ik wil ook aan het strand in Sydney en in een pub eten aan het strand ;) Geniet ervan en een fijne reis naar Brisbane.
    Kusss

  • 28 Januari 2009 - 08:08

    Diana Hooi:

    Hallo Mariet,

    Goe om te horen dat je veilig en wel aangekomen bent... en ja je zult misschien wel even alles oficieel moeten regelen om je wat te stabiliseren daar, maar jij bent ondernemend genoeg dus je red het wel...Fijn wat van jou te horen...

    Lieve groet, Diana

  • 28 Januari 2009 - 09:57

    Alida P.B.:

    Hé Mariette uit Sydney!
    Ontzettende fijn om van je te vernemen.
    Je boft maar en bent een wereldvrouw.
    Hier alles goed. Koud!!!vooral.
    Liefs van mij en weet, dat ik uitkijk naar je verhalen.

  • 28 Januari 2009 - 10:05

    Marieke:

    Haj marjet,
    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen. Na je bericht te lezen, lijkt het me ook wel erg gaaf om naar australie te gaan. Hoe gaat het verder daar? Hier gaat alles goed. Ik hoor je verder nog wel..
    Liefs Marieke & Ravel,
    PS: 8 maart heb ik mijn eerste wedstrijd met hem. Ik hou je op de hoogte
    KuSS van OnsS!

  • 28 Januari 2009 - 10:22

    Adriana:

    Super dat je goed bent aangekomen! Ik had je nog gesmst maar ik weet niet of je Ned sim kaart nog wel gebruikt.

    Pas je wel op bij het strand? Ik meende ergens opgepikt te hebben dat de haaien weer actief zijn.

    Ik ben bezig met hengstenfolders uit Duitsland te bestellen. Ik heb er al 6 binnen. Nu voornamelijk met dressuurbloed, dus mocht je ooit advies nodig hebben ;-)

    Zo te lezen worden het nog een aantal spannende dagen voor jou! Succes en blijf jezelf!

    Liefs

  • 28 Januari 2009 - 14:03

    Ivanilda:

    Lieve Mariette je ben goed aangekomen een Sydny! ik hoop dat je sneler een baan vinden, ik denk da je ook leuk vindt om te beginen met nieuwe werk,een eigen plek een rustig.
    Liefs uit Nederlande
    Groetjes van mama Papa

  • 28 Januari 2009 - 14:11

    Anna.......tje :

    Hey blondie (volgens Jan Hamer).
    Ben blij dat je heelhuids aan bent gekomen!! Ben erg jaloers op het weer daar!! Het is hier weer erg koud met het hondje 's ochtends. En jij bent er niet meer om me 's morgens warm te maken op het werk.
    Ik wacht trouwens nog steeds geduldig op een foto van een Australische adonis met grote krokodil!! Hihihi....
    Dikke knuffel en zoen van Anna

  • 29 Januari 2009 - 03:19

    Janine:

    he mariette
    goed te horen dat je eindelijk aan de goede kant van de wereld bol aangekomen bent ;)
    hoop dat alles nu eindelijk goed komt met de uni daar en dat je snel setteld. Ik heb nog 9 vakantie dagen over, dusse laat me weten als je gesetteld bent zodat ik op bezoek kan komen.. sterkte tot die tijd..
    kus janine

  • 29 Januari 2009 - 16:08

    Martin En Mariet :

    dag mariette
    wat leuk om je verhaal te lezen. IK hoop dat het je gauw weer op spoor zit van je wens baan een phd met paarden
    Mariet en Martin

  • 30 Januari 2009 - 09:54

    Adriaan En Reni:

    Dus je bent gelukkig na een lange reis goed aangekomen Mariette, hehe
    Zeker weer erg leuk om in Australie te zijn, net zo mooi als de eerste keer?
    Het is natuurlijk erg spannend voor jou hoe alles verder gaat, maar het komt vast wel goed.
    We hope so,
    groetjes Adriaan en Reni


  • 01 Februari 2009 - 12:03

    Nanouk:

    Je bent er!!! :-) Veel plezier en succes!!!!

    lfs Nanouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Its all about the journey, there is no destination! Just smile and wave!!

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 11610

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: